26 Haziran 2009

Çocuklar camide internete girebilecek

Adana'da bir cami imamı, yaz döneminde Kur'an-ı Kerim kursuna katılan çocuklara bilgisayar ortamında ders verdi

Bilgisayar üzerinden çocuklara Kur'an-ı Kerim'in yanı sıra, namaz kılmasını anlatan CD ve DVD'ler gösteriliyor. Çocuklara Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından dağıtılan ve sesli eğitim CD'lerinde eğitim veriliyor. Bu CD'lerde çocuklara Kur'an-ı Kerim sesli ve müzikli bir şekilde anlatılıyor.

Camideki kursta, laptop, yazıcı, fotokopi makinesi, tepegöz ve slayt perdesinden yararlandıklarını belirten Tokdemir, teknolojik cihazların kullanıldığı kursa çocukların yoğun ilgi gösterdiğini ve 60 kız, 40 erkek olmak üzere toplam 100 çocuğa kurs verdiklerini söyledi.

Tokdemir geçen yaz teknoloji olmadan kuran kursuna katılımın 20 çocukla sınırlı kaldığını ancak bu yıl teknolojiyi kullanmalarıyla birlikte katılımın artığını kaydetti.

Tokdemir, Peygamberimizin "İlim Çin'de bile olsa gidip alın" sözünü hatırlatarak, "Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kur'an-ı Kerim okumayı öğrenmek amacıyla hazırladığı CD'deki görüntüleri bilgisayardan perdeye aktarıp çocuklara eğitim veriyoruz. Bu sayede çocukların öğrenmesi daha çabuklaşıyor. Çocuklar daha önce 1 ayda öğrendiğini şimdi1 haftada öğreniyor" dedi.

"Çocuklar camide internete girme ortamı buluyorlar"

Çocukların bilgisayar ortamında Kur'an-ı Kerim öğrenmeyi çok sevdiğini ifade eden Tokdemir, "Teknolojiyi sonuna kadar kullanacağız. Yeter ki çocuklar ahlaklı yetişsin. Onlar için camide her türlü teknolojiyi sonuna kadar kullanacağız" diye konuştu.

Camide internet bağlantısının da bulunduğunu belirten Tokdemir, "Çocuklar camide internete girme imkanı buluyorlar. İlköğretim son sınıfta olan öğrenciler sınav sonuçlarını camide öğreniyorlar. Sonuçların çıktısını buradan alabiliyorlar. İnternet kafeye giderek kötü alışkanlık edinmek yerine camiye gelerek hem dinini öğreniyor hem de internete girebiliyor" dedi.

Tokdemir öğrencilerin sıkılması durumunda da çocuklara çizgi film izletme imkanı sunduklarını vurgulayarak, "Çocukların bazen dikkati dağılıyor. Bu nedenle öğrenemiyorlar. Ben de buna çözüm olması için dikkat dağıldığını anladığım zaman çizgi film izletiyorum. Kendim fıkra anlatıyorum. Ardından tekrar derse dönüyoruz" şeklinde konuştu.

Kursa katılan çocuklardan Kaan Balcı ise geçen yıl Kur'an kursuna gelmediğini ancak bu yıl internet ve sinevizyondan ders olduğu için geldiğini belirterek, "Bilgisayar üzerinden CD ve DVD'lerle eğitim almak çok güzel. Hocamız böyle eğitim verdiği için çok çabuk öğreniyoruz" diye konuştu.

Ebru Karakoca ise bilgisayar ile eğitimin hem eğlenceli olduğunu hem de daha akılda kalıcı olduğunu kaydetti.

Nagihan Gündüz'de Müslümanlığı eğlenerek öğrendiklerini, ayrıca hocalarının bazı bilmediği yerleri bilgisayardan öğrenme şanslarının olduğunu ifade etti.
Camide yaz boyunca kuran kursunun sabahtan öğleye kadar devam edeceği bildirildi.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali