03 Haziran 2009

Gaziantep'te Hasta Hizmetlisi Mesleki Eğitim Projesi

Aktif İstihdam Tedbirleri Hibe Programı kapsamında, Gaziantep Ticaret Odası'nın (GTO) proje sahibi olduğu "Sağlık Sektörü İçin Hasta Hizmetlisi Mesleki Eğitim Projesi" tanıtıldı.
Gaziantep Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu'nda düzenlenen tanıtım toplantısına Gaziantep Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yavuz Coşkun, GTO Başkanı Mehmet Aslan ve yönetim kurulu üyeleri, Milli Eğitim Müdürü Vekili Fikret Atak ve ilgili kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı. Toplantıda bir konuşma yapan GTO Başkanı Mehmet Aslan, projenin meslek kazandırma ve istihdama katkı sağlama yanında sağlık sektörünün önemli ihtiyacına da cevap verebilme anlamında büyük önem taşıdığını söyledi. Aslan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"İşsizliğin önlenmesine, yerel işgücü piyasalarına ait ihtiyaçların tespiti ve bu ihtiyaçlara uygun eğitimin sunulmasının önemine binaen GTO'nun ana misyonlarından biri de mesleki eğitim çalışmaları oluşturmaktadır. Bu kapsamda kurulan GTO MEKSA Mesleki Eğitim Merkezi yerel ve ulusal bazda bir çok kurumla işbirliğine giderek ilimizin ihtiyaçları doğrultusunda mesleki eğitim çalışmalarında bulunmaktadır. Hasta Hizmetlisi Eğitim Projesi'nin amacı, bölgemizde önemli bir sağlık merkezi olma yolunda yeni yatırımlarla gelişen ilimizin sağlık sektörünün nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasına destek olmaktır. Eğitimler, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu ve GTO MEKSA Mesleki Eğitim Merkezi'nde verilmekte, stajlar ise proje iştirakçilerin olan Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi, Primer Hospital, SEV Amerikan Hastanesi ve Tam-Med Hastanesi'nde uygulanmaktadır."
Projeyle 10 ayda toplam 30 kişinin eğitilmesi ve stajlarını tamamlamalarının öngörüldüğünü kaydeden Aslan, "Bugüne kadar ilk 15 kişilik grubun eğitim ve stajları tamamlanmış ve istihdam aşamasına gelinmiştir. Sonraki 15 kişilik grubun eğitimleri ise devam etmektedir. Proje kapsamında özellikle pratik eğitime yönelik olarak Gaziantep Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu'nda bir eğitim odası hazırlanmış ve her türlü tıbbi ekipman ve donanım sağlanmıştır. Bu eğitim birimi projesi sonrasında faaliyetlerini sürdürecek ve sağlık sektörüne hasta hizmetlisi yetiştirmeye devam edecektir" diye konuştu.
Gaziantep Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yavuz Coşkun da, Gaziantep'in ciddi bir sağlık merkezi konumunda olduğunu ifade ederek, "Gaziantep'e komşu illerin yanında başta Suriye olmak üzere bir çok komşu ülkelerden de hastalar gelmeye başladı. Bu sektörde kalifiye eleman elaman olmak ayrı bir özveriyi gerektiriyor. Bu projede, eğitimlerini tamamlayarak sertifikasını alanları hastanemize kazandırmaya öncelik vereceğiz" şeklinde konuştu.
Prof. Dr. Yavuz Coşkun, kendi asıl işleriyle birlikte sosyal ve kültürel projelere büyük katkı sağlayan GTO'ya da teşekkür etti.
Konuşmaların ardından eğitim odasında uygulamalı olarak hasta bakımı gösterildi.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali