25 Temmuz 2009

Balıkesir Ünviversitesi Sosyal ve Fen Bil. Ens. Y. Lisans ve Doktora Program İlanı

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ’NDEN

Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne 2009-2010 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılında aşağıda belirtilen sayıda yüksek lisans ve doktora öğrencisi alınacaktır.


KONTENJAN
Doktora Yüksek Lisans Başvuracak Adayların Mezun Olmaları Gereken
ANABİLİM DALI 1. Öğretim 1. Öğretim 2. Öğretim Lisans ve Lisansüstü Programları
Tezli Tezsiz Tezli Tezsiz
Beden Eğitimi ve Spor - 10 - - - Üniversitelerin Lisans programlarından mezun olmak.
Coğrafya - 15 - - - Üniversitelerin Lisans programlarından mezun olmak.
Eğitim Bilimleri - 10 - - - Eğitim Fakültesi veya Eğitim Bilimleri Fakültesi mezunu olmak
Eğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) 5 - - - - Eğitim Bilimleri Anabilim Dalında yüksek lisans yapmış olmak
İktisat 15 30 * - - - Üniversitelerin Lisans/Yüksek Lisans programlarından mezun olmak.
İşletme - 30 * - - 30 * Tezli yüksek lisans programı için Üniversitelerin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerine bağlı İşletme Bölümlerinden mezun olmak. Diğer Fakültelerden ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü dışındaki başka bir bölümden mezun olan öğrenciler Tezsiz Yüksek Lisans Programına başvurabileceklerdir.
Kamu Yönetimi - 10 - - - Üniversitelerin Lisans programlarından mezun olmak.
Maliye - 10 Siyasal Bilgiler Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi veya Hukuk Fakültesi mezunu olmak
Tarih - 15 Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Edebiyat ve Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümleri mezunu ile Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği mezunu olmak
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik 5 15 Üniversitelerin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Alanında 4 yıllık lisans eğitim mezunu, ilgili Fakülte ve Yüksekokulların Turizm İşletmeciliği, Konaklama İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, Turist Rehberliği bölümünden ya da Ticaret ve Turizm Eğitimi Fakültesinden mezun olmak.
Türk Dili ve Edebiyatı 10 15 Yüksek Lisans için, Fen-Edebiyat, Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Halkbilimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi Bölümü ve anabilim dallarından mezun olmak. Doktora için, Türk Dili ve Edebiyatı , Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları ve Halk Bilimi alanlarında yüksek lisans yapmış olmak,
Türkçe Eğitimi - 10 Türkçe Eğitimi Bölümü mezunu olmak

* 30 kişilik kontenjan kapsamında programa girmeye hak kazanan 15 öğrencinin Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Balıkesir İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde, 15 öğrencinin Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri ise Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde yapılacaktır. Adayların, bu konudaki tercihlerinin başvuru formunda belirtilmesi zorunludur.

BAŞVURU TARİHİ: Başvuruların 24-28 Ağustos 2009 tarihleri arasında, başvuracak aday tarafından şahsen ya da noterden vekaletle yapılması gerekmektedir. Posta ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

DOKTORA-YÜKSEK LİSANS MÜLAKAT TARİHİ: 03 Eylül 2009 Perşembe günü Saat : 10.00 (Mülakat ilgili Ana Bilim Dallarında yapılacaktır.)

KAZANAN ÖĞRENCİLERİN KESİN KAYIT TARİHİ : 08-09-10 Eylül 2009 (Başarılı olanların, belirtilen tarihlerde Sosyal Bilimler Enstitüsüne kesin kayıt için ilan edilecek belgelerle şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir. )

YEDEK ÖĞRENCİLERİN KAYITLARI: 11 Eylül 2009 (Enstitü Anabilim Dallarında ilan edilen kontenjandan fazla sayıda aday, Lisansüstü Sınavı Değerlendirme Koşullarındaki Başarı Notunu Sağlaması halinde, Yedek olarak belirtilir. Yedek olanlar, kesin kayıt tarihlerinde kaydını yaptırmayanların yerine, not sıralaması dikkate alınarak kesin kayıtlarını belirtilen tarihte yaptırabilirler.

BAŞVURULAR İÇİN GEREKLİ BELGELER:

-Mezuniyet Belgesinin onaylı fotokopisi (Aslı gösterildiği takdirde fotokopisi Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.)

-2 Adet fotoğraf

-Nüfus Cüzdan fotokopisi (onaylı) (Aslı gösterildiği takdirde fotokopisi Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.)

- Transkript (Doktora için başvuracak adayların Yüksek Lisans not ortalamasının 100 üzerinden en az 75 olması gerekmektedir.)

- Transkriptleri yüzlük sistemden farklı olan adayların, mezun oldukları üniversiteden not ortalamalarının yüzlük sistemde kaça karşılık geldiğini belirten yazı getirmeleri gerekmektedir.

- Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınav (ALES) Sonuç Belgesi “Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne başvuracak adayların başvurduğu programın puan türünün en az 55 (ellibeş) standart puan, lisans diplomasıyla doktora programına başvuracak adayların başvurduğu programın puan türünün ise en az 70 (yetmiş) standart puan olması gerekir.” (Aslı gösterildiği takdirde fotokopisi Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.)

- Tezli Yüksek Lisans ve İşletme Anabilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans için Yabancı Dil Belgesi “Üniversitemiz tarafından yapılan Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavından en az 50 (elli), Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı’ndan en az 50 (elli) , Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı’ndan en az 50 (elli), TOEFL’dan en az 153 (yüzelliüç), IELTS’in her bölümünden en az 5,5 (beşbuçuk) puan” (Aslı gösterildiği takdirde fotokopisi Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.)

- Doktora için Yabancı Dil Belgesi “ÜDS’den en az 55 (ellibeş) puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan karşılığı bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden ÜDS’den en az 55 (ellibeş) puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan karşılığı bir puan almaları”

- Özgeçmiş

- Neden yüksek lisans/doktora yapmak istediklerine dair yazılı kompozisyon

- Balıkesir Üniversitesi dışındaki Üniversitelerin Lisans veya Yüksek Lisans programlarından mezun olan adayların ders aldıkları en az iki öğretim elemanlarından aldıkları referans mektubu. (Matbu Referans formu Enstitümüzden ya da Enstitü Web sayfasından temin edilecektir.)

-Halen kamu personeli olarak çalışanların kurumlarından alacakları, “Programa Katılmalarında Sakınca Olmadığını Belirten İzin Belgesi”

- Form Dilekçe (Enstitümüzden ya da Enstitü Web sayfasından temin edilecektir.)

SINAVIN DEĞERLENDİRME ŞEKLİ

Tezli Yüksek Lisans ile İşletme Anabilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programları için= ALES %50, Transkript % 25, Mülakat % 25 (yüksek lisansta üçünün toplamının en az 65, doktorada 70 olması gerekir.)

NOT: 1. Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı’nın 20.02.2009 gün ve B.31.0.ÜAK.01.2045 sayılı yazısı, 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Lisansüstü Öğrenci Alımlarına ilişkin İlanda belirtilen mülakat tarihinden sonra Enstitümüze ulaştığından, 2009-2010 Güz Yarıyılı Lisansüstü (Doktora) Programlara Öğrenci Alımları için bir defaya mahsus aşağıdaki madde uygulanacaktır.

Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin Uygulanması

- 2 Haziran 2007 tarih ve 26540 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin yürürlüğe girmesinden önce araştırma görevlisi kadrosuna atanmış bulunanlar ile Yüksek lisans eğitimine başlamış olanlar ile bir yüksek lisans diploması almak suretiyle doktora eğitimine başlayacak olanlardan yeniden ÜDS sınavına girerek 55 puan almış olma şartı aranmaz. Bu durumda olanlara eski yönetmelik hükümleri uygulanır.

2. Lisans derecesini başvurdukları anabilim dalından farklı alanda almış olan adaylara Bilimsel Hazırlık Programı uygulanır.

3. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 21.05.2008 tarih ve B.30.0.HKM.06.01.001/3565-0131129 sayılı yazısında, 15.07.2005 tarihli kararında, herhangi bir Lisansüstü programa kayıtlı olanların aynı anda başka bir Lisansüstü programa kayıtlı olmasının ve eğitim-öğretim görmesinin uygun olmadığı belirtilmiştir.

Bu nedenle, Enstitümüze kesin kayıt yaptıracak olanların, herhangi bir Yükseköğrenim Kurumunun Lisansüstü programına (Yüksek Lisans veya Doktora) kayıtlı olmamaları gerekmektedir.

-Gerekli bilgiler Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sekreterliğinden temin edilebilir

Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü : 0 266 6121400 8 Hat (1401) http://sbe.balikesir.edu.tr

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ’NDEN

Üniversitemiz, Fen Bilimleri Enstitüsü’ne 2009–2010 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılında, aşağıda belirtilen sayıda, ilgili Anabilim Dallarına Yüksek Lisans ve Doktora öğrencisi alınacaktır.

2009-2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI
ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS KONTENJANLARI DOKTORA KONTENJANLARI
İnşaat Mühendisliği 20 5
Elektrik-Elektronik Mühendisliği 15 -
Çevre Mühendisliği 10 -
Makina Mühendisliği 15 5
Endüstri Mühendisliği 10 -
Jeoloji Mühendisliği 20 20
Mimarlık 10 -
Biyoloji 30 20
Fizik 30 15
Kimya 35 15
Matematik 25 5
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 5 -
İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi 10 -
Matematik Eğitimi 5 -
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Biyoloji Eğitimi 10 5
Fizik Eğitimi 10 5
Kimya Eğitimi 10 5
Matematik Eğitimi 10 5

NOT: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 21.05.2008*013129 tarih ve 3565 sayılı yazısında, Yükseköğretim Genel Kurulu’nun 15.07.2005 tarihli kararında, herhangi bir Lisansüstü programa kayıtlı olanların aynı anda başka bir Lisansüstü programa kayıtlı olmasının ve eğitim-öğretim görmesinin uygun olmadığı belirtilmiştir.

Bu nedenle, Enstitümüze kesin kayıt yaptıracak olanların, herhangi bir Yüksek Öğrenim Kurumunun Lisansüstü programına (Yüksek Lisans veya Doktora) kayıtlı olmamaları gerekmektedir.

BAŞVURU TARİHLERİ: 24 – 28 Ağustos 2009

Adayların başvuru tarihlerinde aşağıda belirtilen belgelerle birlikte şahsen ya da noter onaylı vekâletle başvuru yapmaları gerekmektedir. Posta ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

MÜLAKAT TARİHİ (Yüksek Lisans-Doktora): 03 Eylül 2009 – Perşembe Saat : 10.00

Mülakat ilgili Anabilim Dallarında yapılacaktır.

KESİN KAYIT TARİHLERİ: 08–09–10 Eylül 2009

Başarılı olanların, belirtilen tarihlerde Fen Bilimleri Enstitüsüne kesin kayıt için ilan edilecek belgelerle şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir.

YEDEK İLAN EDİLENLER İÇİN KESİN KAYIT TARİHİ: 11 Eylül 2009

Enstitü Anabilim Dallarında ilan edilen kontenjandan fazla sayıda aday, Lisansüstü Sınavı Değerlendirme Koşullarındaki Başarı Notunu sağlaması halinde, Yedek olarak belirtilir. Yedek olanlar, kesit kayıt tarihlerinde kaydını yaptırmayanların yerine, not sıralaması dikkate alınarak kesin kayıtlarını belirtilen tarihte yaptırabilirler.

BAŞVURULAR İÇİN GEREKLİ BELGELER:

ü Mezuniyet belgesinin onaylı fotokopisi (Aslı gösterildiği takdirde Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.),

ü 2 adet vesikalık fotoğraf,

ü Nüfus cüzdanının onaylı fotokopisi (Aslı gösterildiği takdirde Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.),

ü Transkript (Doktora programına başvuracak adaylar için Yüksek Lisans not ortalamasının 100 (yüz) üzerinden en az 75 (yetmiş beş) olması gerekmektedir.) (Aslı gösterildiği takdirde Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.),

ü Transkriptleri 100’lük sistemden farklı olan adayların, mezun oldukları üniversiteden not ortalamalarının 100 (yüz) üzerinden kaça karşılık geldiğini belirten resmi yazı getirmeleri gerekmektedir,

ü Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES) sonuç belgesi (Başvurduğu programın puan türünün en az 55 (elli beş) standart puan, lisans derecesi ile doktora programına başvuracak adayların başvurduğu programın puan türünün ise en az 70 (yetmiş) standart puan olması gerekir.) (Aslı gösterildiği takdirde Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.),

ü Yüksek Lisansa başvuru için yabancı dil belgesi (Üniversitemiz tarafından yapılan Merkezi Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavından en az 50 (elli), Kamu Personeli Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı’ndan (KPDS) en az 50 (elli), Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı’ndan (ÜDS) en az 50 (elli), TOEFL’dan en az 153 (yüz elli üç), IELTS’in her bölümünden en az 5,5 (beş buçuk) puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavlardan bu puanlara eşdeğer puan olması gerekir.) (Aslı gösterildiği takdirde Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.),

ü Doktoraya başvuru için yabancı dil belgesi (ÜDS’den en az 55 (elli beş) puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan karşılığı bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ÜDS’den ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinin birisinden en az 55 (elli beş) puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan karşılığı bir puan olması gerekir.) (Aslı gösterildiği takdirde Enstitümüz tarafından da onaylanabilir.),

ü Özgeçmiş,

ü Lisansüstü eğitim yapma nedenlerini belirten bir komposizyon,

ü Balıkesir Üniversitesi dışındaki üniversitelerin Lisans veya Yüksek Lisans programlarından mezun olan adayların ders aldıkları en az iki öğretim elemanından referans mektubu,

ü Halen kamu personeli olarak çalışanların kurumlarından alacakları, “programa tam zamanlı devam etmelerinde sakınca olmadığını belirten izin belgesi”,

ü Lisansüstü Eğitim Başvuru Formu (Enstitümüze başvuruda bulunacak adayların, Lisansüstü Eğitim Başvuru Formunda, başvuruda bulunacakları Enstitü Anabilim Dalına ait Çalışma Konuları (Bilim Dalları) için tercih sıralaması yapması gerekmektedir.)

LİSANSÜSTÜ SINAVI DEĞERLENDİRME KOŞULLARI

Yüksek Lisans ve Doktora programlarında; ALES’in % 50’si, transkriptin % 25’i, mülakatın % 25’i alınarak başarı notu hesaplanır. Başarı notu Yüksek Lisansta 100 (yüz) üzerinden en az 65 (altmış beş), Doktorada en az 70 (yetmiş) dir.

DOKTORA PROGRAMLARINA BAŞVURU YAPACAK ADAYLARLA İLGİLİ

NOT:

Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı’nın 20.02.2009 gün ve B.31.0.ÜAK.01.2045 sayılı yazısı 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Lisansüstü Öğrenci Alımlarına ilişkin ilanda belirtilen mülakat tarihinden sonra Enstitümüze ulaşması nedeni ile Enstitü Kulunun 30.06.2009 tarih 2009/3 sayılı oturumunun 5 nolu kararına göre, “bir defaya mahsus olmak üzere”, 2009-2010 Güz Yarıyılı Lisansüstü Sınav Başvurusu için, YÖK’ün http://www.yok.gov.tr/uak/duyuru/yonetmelik_uygulama.pdf adresindeki, “Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin Uygulanması” ile ilgi yazıda belirtilen Doktora programı Yabancı Dil koşulu uygulanacaktır. YÖK’ün ilgili web adresindeki yazıda belirtilen koşul aşağıda verilmiştir.

· “02 Haziran 2007 tarih ve 26540 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin yürürlüğe girmesinden önce araştırma görevlisi kadrosuna atanmış bulunanlar ile yüksek lisans eğitimine başlamış olanlar ile bir yüksek lisans diploması almak suretiyle doktora eğitimine başlayacak olanlardan yeniden ÜDS sınavına girerek 55 (elli beş) puan almış olma şartı aranmaz. Bu durumda olanlara eski yönetmelik hükümleri uygulanır.”

İlan Grubunda enson güncel ilanları bulabilirsiniz. Üye olarak ilanlara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Hertürlü iş ilanı, akademik ilanlar, basın duyuruları, topluluk duyuruları gibi toplumun geneline hitap eden duyuruları yayınlıyoruz...

http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr
ilangrubu@googlegroups.com

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali