08 Temmuz 2009

İkinci öğretim harçlarına yüzde 500 zam

İlan Grubunda enson güncel ilanları bulabilirsiniz. Üye olarak ilanlara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Hertürlü iş ilanı, akademik ilanlar, basın duyuruları, topluluk duyuruları gibi toplumun geneline hitap eden duyuruları yayınlıyoruz...

http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr

ilangrubu@googlegroups.com

YÖK, krizin faturasını ikinci öğretimde okuyan öğrencilere kesti. 2009-2010 yılında yüksekokul ve lisans programlarında yüzde 8, ikinci öğretimdeyse yüzde 500'e varan oranlarda zamlar yapıldı

ANKARA - Hükümet, emeklinin, memurun ve işçinin maaşına zam yapmakta korkak davranırken, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), krizin faturasını adeta öğrencilere keserek, öğrenim harçlarına faiş zam yapma kararı aldı. YÖK aldığı kararla üniversite öğrencileri arasında ‘harç’ olarak adlandırılan katkı payları, 2009-2010 akademik yılı için yüksekokul ve lisans programlarında yüzde 8, ikinci öğrenimdeyse bazı fakültelerde yüzde 500’e varan oranda arttı.

YÖK fakültelere göre 2009-2010 dönemine ilişkin katkı payı miktarlarını belirledi. İlerleyen günlerde Bakanlar Kurulu kararıyla kesinleşecek kararla, ikinci öğrenimde okuyan öğrencilerin velilerinin cebi adeta delinecek. 2009-2010 akademik yılı ikinci öğretim için veteriner fakülteleri 1976 TL’den 5 bin 276 TL’ye, engelliler entegre yüksekokulu 1782’den 8 bin 605 TL’ye, ev ekonomisi yüksekokulları 1781 TL’den 4 bin 430 TL’ye çıkarıldı. YÖK’ün önerdiği miktarlara göre, örgün öğretimde en fazla katkı payını tıp fakültesi öğrencileri, en düşük katkı payını Açıköğretim Fakültesi öğrencileri ödüyor. Katkı payı miktarları örgün öğretimde 71 TL ile 591 TL arasında değişiyor.

Katkı payları ikinci öğretim öğrencilerinden ortalama öğrenci mali

yetinin yaklaşık yarısı kadar alındığı için miktarlar örgün öğretim öğrencilerinden daha yüksek olarak belirleniyor. 2009-2010 akademik yılı ikinci öğretim öğrencilerinden alınması öngörülen öğrenim ücretleri tespit edilirken yükseköğretim kurumlarının 2009 mali yılı bütçeleri göz önüne alınarak bulunan cari hizmet maliyeti esas alınıyor. Buna göre, 2009-2010 akademik yılı ikinci öğretim için harçlardaki artışlar şöyle belirlendi:

Hangi bölüm ne kadar yükseldi?

Veteriner fakülteleri bin 976 TL’den 5 bin 276 TL’ye, teknik eğitim fakülteleri 1062 TL’den 1412 TL’ye, mühendislik, mimarlık, mühendislik-mimarlık, mühendislik ve teknoloji, mimarlık ve tasarım, inşaat, makine, maden, elektrik-elektronik, kimya metalürji, uçak ve uzay bilimleri, ziraat ve orman fakülteleri 1416 TL’den 2 bin 400 TL’ye; gemi inşaat ve deniz bilimleri ve deniz bilimleri 1782 TL’den 2 bin 549 TL’ye, fen, fen-edebiyat (fen programı) fakülteleri 1186 TL’den 2 bin 343 TL’ye, hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri 1070 TL’den 2 bin 160 TL’ye, dil tarih ve coğrafya, ilahiyat, eğitim mesleki eğitim, sağlık eğitim, endüstriyel sanat eğitim, ticaret turizm, eğitim bilimleri ve edebiyat fakülteleri 951 TL’den 2 bin 426 TL’ye, fen-edebiyat fakültesi (edebiyat ve sosyal program), iletişim bilimleri ve iletişim fakülteleri 891 TL’den 1110 TL’ye çıkarıldı.

İkinci öğretim engelliler entegre yüksekokulunda ise harç bin 782’den 8 bin 605 TL’ye yükseldi. Diğer bazı bölümlerdeki artışlar da şöyle: Devlet konservatuvarı 3 bin 952 TL’den 6 bin 935 TL’ye, sivil havacılık yüksekokulu 3 bin 952 TL’den 5 bin 540’a, mesleki teknoloji tütün eksperliği ve ev ekonomisi yüksekokulları 1781 TL’den 4 bin 430 TL’ye, denizcilik ve deniz işletmeciliği ve yönetimi yüksekokulları 891 TL’den 1563 TL’ye.


http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali