30 Temmuz 2009

Kadınlar lüks otomobil sever

Otohaber, kadın sürücülere tercih ettikleri otomobil modellerini sordu .
Kadınların otomobil beğenileri her zaman merak konusu olmuştur.
Otohaber Dergisi ilginç bir habere imza attı. Otomobillerin kadınlar üzerinde etkisini araştırdı. Dergi dünyasına yön veren kadın gazetecilere otomobiller ve erkeklerle ilgili sorular sordu. Yanıtlara göre kadınlar erkeklerin otomobillerini kartvizit gibi kullanmasını doğru bulmuyorlar. Otomobiliyle gösteriş yapan erkekleri, sevimsiz buluyorlar. Ancak, birçok kadın gibi dikkat çekici, üstü açık ve lüks otomobillerden etkileniyorlar.

Kadın sürücülerin sayısı 10 yılda katlandı
Yollarda otomobil kullanan kadın sürücülerin sayısı hızla artıyor. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün verileri de bunu kanıtlıyor. Son 10 yılda sürücü belgesi bulunan kadınların sayısı yaklaşık 2 kat arttı. 10 yıl önce 1 milyon 665 bin 553 kadın sürücü varken, bu rakam 3 milyon 220 bin 792′ye ulaştı. Türkiye'de 19 milyon 377 bin 790 kişide sürücü belgesi bulunuyor. Sürücü belgesi olanların yüzde 83.4′ü erkekler, yüzde 16.6'sı ise kadınlardan oluşuyor. Buna göre, 16 milyon 156 bin 998 erkek ve 3 milyon 220 bin 792 kadın sürücü en az bir tane sürücü belgesi sahibi olarak trafikte araç kullanıyor. Geçen yıl 18 milyon 422 bin 958 sürücü belgesi bulunan kişi sayısının yüzde 83.7'sini erkekler, yüzde 16.3′ünü kadınlar oluştururken, emniyetin verileri, sürücü belgesi bulunan kadınların sayısındaki artış oranının erkeklerin sayısındaki artış oranından yüksek olduğunu ortaya koyuyor.

Sorular ve yanıtlar şöyle:
Partnerinizin otomobili sizin için ne kadar önemli?
Erkekler otomobilin içinde daha yakışıklı olur sözü sizin için doğru mu?
Sizce hangi tür araç-marka-model-renk seksidir?
İlk defa buluşacağınız kişinin otomobiline dikkat eder misiniz?


İçindekine Baktıran Otolar
Elif Öksüz Cosmopolitan Dergisi Muhabiri:
Benim için çok da önemlidir diyemem. Dürüst olmak gerekirse pahalı, üstü açık, spor bir otomobil kullanmasını istemem. Öte yandan onu bir küçük otomobilin içinde de görmek isteyeceğimi sanmıyorum.

Kısmen katılıyorum. Dikkat çekici bir otomobil içindekine baktırır. Ama ancak erkeğin özellikleriyle paralel gittiği zaman olumlu etki uyandırır.

Bir kadın kullandığı taktirde Porsche Cayenne oldukça seksidir. Öte yandan Maserati de erkeksi ve seksi bir otomobil.

Beni evimden güzel bir otomobille alması hoşuma gider. Ama bu araç bir cabrio veya SUV olmamalı. Kadınlar kullansın. Erkeklere hiç yakışmıyor.


Otomobil Kişiliği Yansıtır
Şeyma Taşkıran Global Enerji Dergisi Muhabiri:
Onun otomobilindeyken kendimi güvende hissetmem benim için önemlidir. Erkek arkadaşım iyi şekilde otomobil kullanmalı.

Yakışıklı olmanın otomobil içinde veya dışında değiştiğini düşünmüyorum. Kendilerini otomobilleri üzerinden ifade etmeye kalkn erkekler oldukça sevimsizler. Kendi duruşları ve davranışlarıyla beğenimi kazanmalılar. Sonuçta kafeye sinemaya otomobille girip oturmuyorsunuz. Otomobille sohbet edemiyorsunuz.

Cabrio ve siyah renkli otomobiller çok hoşuma gidiyor.

Hayır, çok önemsemem. Evet, otomobili insanın kişiliğini yansıtabilir.


Gösteriş Yapan Erkekler
Arzum Uzun Esquire Dergisi Muhabiri:
Benim için çok da önemli değil. Ama otomobil seçimine müdahale edecek olsaydım amaca yönelik pratik bir şehir otomobili kullanmasını isterdim.

Evet, kadınların genel yaklaşımı bu yönde. Fakat ben otomobiliyle gösteriş yapan erkekleri itici bulduğumu söyleyebilirim.

Aston Martin çok zarif bir otomobil. Ama aynı şeyi Bugatti Veyron için söyleyemem. Bence otomobiller zarif çizgilere sahip olmalı.

Pahalı ve gösterişli otomobilleri satın alanların kendilerini onun üzerinden tanımlamak arayışında olduklarına inanıyorum. Dolayısıyla bu tarz otomobil beni etkilemek şöyle dursun, kişi hakkında olumsuz düşüncelere sevk eder.


Dikkat Çekici Olmasın
Tuğçe Baykut Home Art Dergisi Muhabiri:
Çok dikkat çekici bir otomobili olmasını istemiyorum. Çünkü etraftaki gözlerin onun otomobiline ve dolayısıyla onda olması beni rahatsız eder.

Burada, otomobilinin ne olduğu önemli. Benim zevklerimi yansıtan bir otomobil kullanmasını tercih ederim. Bu ortak zevkleri paylaşıyoruz anlamına gelir.

Şu sıralar VW Eos hoşuma gidiyor. Ayrıca Audi, BMW veya Mercedes-Benz'in büyük siyah sedanları da oldukça ilgimi çekiyor.

Herşeyden önce otomobilinin temizliği benim için çok önemlidir. İkinci olarak, o yollarda gördüğümüz modifiye edilmiş, camları filmli, bangır bangır müzik çalan otomobillerden nefret ediyorum. Orijinal ve abartısız olmalı.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali