28 Temmuz 2009

Meslek kurslarına 20 bin kişi aranıyor

Türkiye İş Kurumu hükümet tarafından daha önce açıklanan istihdam ve teşvik paketi kapsamından 20 bine yakın maaşlı kursiyer arıyor. Kırk branşta eğitim alacak olan kursiyerlere günlük ücret ödenecek.

Hükümetin işsizliğin önüne geçmek için yaygınlaştırdığı meslekî eğitim kurslarına 20 bin kişi daha alınacak. Türkiye İş Kurumu'nun açacağı 857 kursta 19 bin 473 kişiye eğitim verilecek. Bayan kuaförü, bilgisayar operatörü, takı tasarımcısı, hasta ve yaşlı bakım elemanı, modelist ve fidan yetiştirici gibi branşların yer aldığı kurslara kayıt yaptıracak işsizlere günlük 15 lira ödenecek.

40'A YAKIN BRANŞTA

40'a yakın branşta açılan kursların önemli bir kısmı istihdam garantili olacağı belirtilirken, en fazla kurs açılan alanların başında ise güvenlik görevlisi, cilt bakım ve güzellik elemanı, bilgisayarlı işletmen ve operatörü ile dikiş makinesi operatörü geleceği ifade ediliyor.

Verilen kurslar arasında yalnızca özürlüler ile hükümlülere yönelik olanlar da yer alıyor.

Türkiye'de işsizliğin boyutu yüksek olmasına rağmen, özel sektör bazı alanlarda yetişmiş eleman bulmakta zorlanıyor. Bu sektörlerin eleman ihtiyacını ortadan kaldırmak için hayata geçirilen mesleki eğitim kurslarına son açıklanan istihdam paketinde önemli bir yer ayrılmıştı.  Buna göre daha önce 100 bin olarak planlanan mesleki eğitim verilecek kişi sayısı 200 bine çıkarıldı.
 
İSTİHDAM GARANTİLİ

Meslek kursları Türkiye İş Kurumu tarafından il ve ilçelerdeki ihtiyaca göre açılıyor. Eğitim sayesinde işsizlerin, mesleki beceriler kazanıp meslek edinmeleri sağlanacak. Kursların önemli bir bölümü istihdam garantili olduğu için eğitim alanlar iş bulma fırsatı yakalayacak.

İlan Grubunda enson güncel ilanları bulabilirsiniz. Üye olarak ilanlara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Hertürlü iş ilanı, akademik ilanlar, basın duyuruları, topluluk duyuruları gibi toplumun geneline hitap eden duyuruları yayınlıyoruz...

http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr
ilangrubu@googlegroups.com

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali