22 Temmuz 2009

YÖK'ün katsayı kararı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), meslek liseleri ve imam-hatip liseleri mezunlarına yönelik katsayı farkı uygulamasını kaldırdı.
YÖK Genel Kurulu, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan başkanlığında toplandı. YÖK tarafından yaklaşık 10 saat süren toplantı sonrasında konuyla ilgili olarak yazılı bir açıklama yapıldı.
Yazılı açıklamada, 2010 yılından itibaren uygulamaya konulacak iki aşamalı üniversiteye giriş sisteminde "Yerleştirme puanlarının hesaplanmasında ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlarının 0.15 katsayısı ile çarpılmasına, adaylardan öğretmen lisesi veya meslek lisesi mezunu olanların kendi alanlarındaki programları tercih etmeleri halinde ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlarının 0.06 ek katsayı ile çarpımı sonucunda bulunan değerin puana ekleneceğini bildirildi. YÖK’ten yapılan açıklama şöyle:
“ ‘Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ ile ‘Lisans Yerleştirme Sınavı’ndaki ağırlıklı puanlarının her biri, kendi içinde en büyüğü 500, en küçüğü 100 olan puanlara dönüştürülür. ‘Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları’, en büyüğü 500, en küçüğü 100 olacak şekilde hesaplanır.

Yerleştirme puanlarının hesaplanmasında ‘Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı’ ‘0.15’ katsayısı ile çarpılır. Adaylardan öğretmen lisesi veya meslek lisesi mezunu olanların kendi alanlarındaki programları tercih etmeleri halinde, ‘Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları’nın ‘0.06’ ek katsayı ile çarpımı sonucunda bulunan değer, üçüncü maddeye göre hesaplanan puana eklenir.


Meslek lisesi mezunu adayların ek puanla girebildikleri kendi alanlarındaki her program için, bir LYS puan türünün yanı sıra bir de YGS puan türü belirlenir. Meslek lisesi mezunu olup olmadığına bakılmaksızın adayların bu programlara yerleştirilmesinde bu iki türden puanlarının büyük olanı esas alınır.”

-9 FAKÜLTEYE DEKAN ATAMASI-

YÖK Genel Kurulu'nda ayrıca 9 fakülteye dekan ataması da yapıldı. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesine Prof. Dr. Abdullah Saydam, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesine Prof. Dr. Mehmet Tekin, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Fakültesine Prof. Dr. Hasan Böke, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesine Prof. Dr. İsmail Çakmak, Fen-Edebiyat Fakültesine Prof. Dr. Arif Baysal, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine Prof. Dr. Recai Çınar, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesine Prof. Dr. Davut Tüney, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesine Prof. Dr. Önder Göçgün ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi Ziraat Fakültesine Prof. Dr. Şefik Tüfenkçi atandı.
(ANKA)

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali